Pro nakladatelství Cosmopolis jsem vytvořila dvojici ilustrací, které byly následně použité na obálkách knih Kathryn Hughesové. Další obálka se aktuálně (listopad 2021) připravuje.
Oba romány (Klíč i Tajemství) jsou příběhy s výraznými hrdinkami se složitými životními osudy. Jedná se o společenské romány, ve kterých se se postupně odhaluje rodinná historie, na povrch vyplouvají stará tajemství, která zásadně ovlivnila hrdinčinu současnost. Na mně bylo všechno tohle zapracovat do ilustrací.
Pracovala jsem s abstraktními motivy tajemstvím, hledání kořenů, rodokmenem, vzkvétáním a chřadnutím, životem, smrtí, časem a vzpomínkami…
Nakonec z toho vykrystalizoval obraz ženské siluety tvořené květinovým a rostlinným motivem. Z ilustrací tak výrazně čiší “ženskost” a snažila jsem se, aby působila křehce i silně zároveň (protože přesně takové hrdinky jsou). Díky pouhým siluetám působí obálka záhadněji, než kdyby se jednalo o vykreslené portréty.

Na obálce Klíče jsem jako protiváhu k něžným růžovým a oranžovým tónům zvolila tmavě modrou barvu, ke které mě inspiroval trend v umění a designu zvaný dark floral. Jedná se o temnější podobu květinových obrazů a vzorů, často se s ní můžete setkat i v módě, která díky květinám působí velmi žensky, ale díky tmavým barvám na pozadí připomínajícím noc a stíny je celkový dojem zároveň také rafinovanější, temnější, záhadnější… zkrátka ne tak “sladký a nevinný” jako je tomu u světlých květinových vzorů. A přesně to se mi hodilo k této knize.
Na obálce Tajemství jsem protiváhu ke květinám hledat nemusela. V příběhu se hodně pracuje s rodinnou historií a rozvětveným rodokmenem, takže od redakce jsem dostala tip na motiv stromu. Proto jsem také vybrala zelenou na pozadí, která se k motivu i příběhu hodila. Nejprve jsem v prvních verzi ilustrace uvažovala o tom, že by ilustrace byla čistě zelená, ale nebyla tak dostatečně výrazná, a tak je část listů nakonec do růžova, díky čemuž i lépe a plynuleji navazuje na předešlou obálku.
Ilustrace ještě ve své počáteční černobílé fázi. První verze ilustrace k Tajemství ještě bez růžových tónů.
Výsledná podoba obálek
Mnou dodané ilustrace byly následně graficky upraveny tak, aby se hodily do kompozice obálky, kterou má na svědomí grafické oddělení nakladatelství Cosmopolis.